محمدبن سیرین گوید:
زبرجد در خواب، دلیل برخیر و منفعت كند، اگر بیند زبرجد از وی ضایع گشت، دلیل كه مالش نقصان یابد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن زبرجد بر سه و جه است،
اول: خرمی و خوشحالی.
دوم: منفعت.
سوم: مال.
محمدبن سیرین گوید:
زمرد در خواب دیدن، فرزند و برادر بود یا مال حلال است و شایسته. اگر بیند زمرد داشت و به كسی بخشید، دلیل كه فرزند یا برادرش از دنیا برود یا غائب شود یا مالش از دست برود.
ابراهیم كرمانی گوید:
زمرد دیدن مذهب نیكو است و هر زیادت و نقصان كه در زمرد بیند، تاویل آن به دین و مذهب بازگردد.
جابر مغربی گوید:
زمرد درخواب، كنیزك است و حكم آن از نیك و بد به كنیزك بازآید بعضی گویند: زمرد درخواب دیدن، دلیل سخنی نیكو باشد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن زمرد درخواب بر پنج وجه است.
اول: فرزند.
دوم: برادر.
سوم: مال حلال.
چهارم: كنیزك خوبروی (زیبا).
پنجم: سخن نیكو.
هر چند كه زمرد نیكوتر بیند، این دلیل ها كه گفتیم نیكوتر باشد.
دیدگاهتان را بنویسید