محمدبن سیرین گوید: طبعهای مردمان مختلف است و درم به خواب دیدن حاصل شدن درم است در بیداری و گویند: هر كه درم كم در خواب بیند، سخن خوش شنود، در بیداری یا توحیدِ حق تعالی گوید، خاصه كه درم سفید بود. اگر درم سیاه است و بر وی صورت باشد، دلیل بر جنگ و خصومت است و درم درست، دلیل بر چیزی درست و درم شكسته سخن دروغ است. اگر بیند كه كسی او را در كیسه یا انبان یا در صره درم داد، آن كس با وی سخن به مشورت گوید و او رازش نگاهدارد و بعضی از معبران گویند: اگر كسی بیند كه درم كوچك یافت، دلیل بر فرزند و طفل است. اگر بیند درم از وی ضایع شد، یا كسی از وی بدزدید، دلیل است از بهر فرزند بر دل او رنج و اندوه رسد. اگر بیند كه درم كوچك گم نمود و بازنیافت رنج از دلش زایل شود. اگر بیند درم یافت یا كسی به او داد، دلیل است كه او را با كسی گفتگوی است. اگر بیند درم ترازو داشت، دلیل كه او را به قدر آن خصمان است. ابراهیم كرمانی گوید: اگر بیند درم به دست داشت، سخن نیكو شنود و درم شكسته سخن پراكنده است و درم بسیار مال است. اگر بیند درم ها با عیال خویش قسمت می كند، دلیل است در میان ایشان قسمت و داوری افتد. اگر بیند كه درم شكسته بود، دلیل كه در میان ایشان سخن بی حكم رود. اگر بیند در خانه به خروار درم داشت یابه خروار درآورد، دلیل كه به قدر آن مال یابد. اگر بیند كه درم بسیار داشت و جمع كرد، دلیل كه مردمان رااز راه حق باز دارد. اگر یك درم سفید در كف خویش بیند، دلیل كه او را فرزندی آید. اگر بیند كه آن درم از وی ضایع شد، دلیل كه فرزندش بمیرد. اگر بیند كه بدره های درم و دینار یافت، دلیل است كه مال و نعمت حلال جمع آورد. جابر مغربی گوید: اگر كسی در خواب درم سفید بیند، دلیل كه درم سیاه یابد. اگر درم سیاه بیند، دلیل كه درم سفید یابد و بسیار مردم باشند كه به بیداری همان یابند كه در خواب دیده باشند. اگر بیند كه درم بهره بسیار داشت، اگر بازرگان است، دلیل كه مفلس شود و اگر كشاورز است، دلیل كه او را هیچ منفعت نباشد و اگر پادشاه است، معزول شود و به خصومت درمانده و درویش شود، چه درم را به فارسی فلس خواند و فلس را از افلاس مشتق است، یعنی مفلس شدن. اسماعیل بن اشعث گوید: درم نیك درخواب، صفای دین و دنیای او است و درم دون به خلاف این باشد و درم درست سخن درست با حكمت است و درم شكسته خصومت است و قضا حاجت و درم نقره مال است و درم سیاه در تاویل بهتر از سفید باشد و درم بسیار كه در صره بود سخن ها است. اگر بیند كه پادشاه وی را درم بخشید، دلیل كه وی را از او غم و اندوه است، خاصه چون درم درست نباشد. حضرت امام جعفر صادق فرماید: درم درست به خواب دین بر دوازده وجه است. اول: سخنهای درست. دوم: گذاردن حاجت. سوم: ولایت. چهارم: مال مجموع. پنجم: دوست. ششم: فرزند. هفتم: رفیق. هشتم: روزی فراخ. نهم: ایمنی. دهم: كنیزك. یازدهم: یافتن جاه. دوازدهم: منزلت، خاصه كه داند خداوند خواب مستور است. و درم شكسته به خواب دیدن بر چهار وجه است. اول: سخن زشت. دوم: جنگ و خصومت. سوم: بند و زندان. چهارم: گفتگوی.
درم
داستان خوابتو بگو تعبیرشو بگم
تعبیر خواب اختصاصی خواب شما ، روی دکمه زیر کلیک کنید
داستان خوابتو بگو تعبیرشو بگم
تعبیر خواب اختصاصی خواب شما ، روی دکمه زیر کلیک کنید
دیدگاهتان را بنویسید